גלו מי השר שביקש להוציא כ300,000 ש"ח על לינה במלונות

חפרנו בדו”חות הרכש של משרדי הממשלה השונים בניסיון למצוא כמה אנחנו משלמים על לינה של שרים ובכירים במשרדי ממשלה במלונות.

בטבלה למטה תמצאו את רשימת ההתקשרויות המלאה שמצאנו מתוך דו”חות הרכש הרבעוניים, המתפרסמים במקור באתר הממשלתי לחופש המידע. הסכומים המוצגים בטבלה הם סכומים מאושרים (את השאילתה המקורית, והנתונים המלאים תוכלו למצוא בלינק הזה).

כפי שניתן לראות מן הנתונים, הבולט מבין השרים הוא השר לשירותי דת דוד אזולאי מש”ס שמאז תחילת הקדנציה ביקש להוציא 300,082 ש”ח על לינה במספר מלונות בירושלים (מתוכם שולמו בפועל עד כה 184,044 ש”ח). סכום זה מצטרף לבקשות להוצאות על לינה של נהגו של השר אזולאי בסך 29,400 ש”ח נוספים בשנת 2016 (מתוכם שולמו בפועל 19,125 ש”ח). נתון מעניין נוסף - אחת ההתקשרויות עבור לינה של השר במלון יהודה, בסך 55,575 ש”ח, הוקצתה מתוך סעיף תקציבי שאיננו מיועד להוצאות לשכת השר, אלא בכלל עבור “הדרכה במועצות דתיות”.

פרט לשר הדתות, ניתן למצוא גם נתונים על לינה של שרים נוספים, בהיקפים קטנים יותר. הבקשות להוצאות של משרד הבינוי על לינה במלונות בישראל ב2015-6 הסתכמו ב174,265 ש”ח, אך סכום זה כולל לא רק את לינת השר, אלא גם לינה של גורמים נוספים במשרד, כמו יועצי השר מנכ”ל, סמנכ”ל, ועוזריהם.

חשוב לציין שהחוק מאפשר לשרי הממשלה לינה בבתי מלון בירושלים במימון המדינה במהלך שבוע העבודה, במידה והם מתגוררים במרחק רב מהעיר. לצד זאת, נשאלת השאלה האם אין בחלק מן המקרים בזבוז מיותר, וחריגה מהסטנדרט שלו אנחנו מצפים מנציגי הציבור. אנחנו מזמינים אותכם לשפוט בעצמכם.

blog comments powered by Disqus

שיתוף פוסט

למידע עדכני על סעיפי תקציב, העברות תקציביות, והעברות לגופים פרטיים בעזרת תמיכות והתקשרויות - היכנסו לאתר מפתח התקציב: obudget.org

מעוניינים להצטרף אלינו, לקדם שקיפות תקציבית ולעשות את העולם טוב יותר? היכנסו לכאן

רוצים לתרום? היכנסו לכאן

רוצים לשאול שאלה, לשתף, להתווכח או סתם לקשקש? הצטרפו לדיון התוסס בפורום מפתח התקציב או בדף הפייסבוק של הסדנא.

רוצים לדבר איתנו בפרטי? כתבו לנו ל adam@obudget.org

לפניות בנושא תקשורת ניתן ליצור קשר עם דובר הסדנא לידע ציבורי, ניר הירשמן, בטלפון 050-6205384, או בדוא"ל nir@nirshman.com