מתנה לחג הפסח מ"מפתח התקציב": ריכזנו את כל התמיכות הממשלתיות בעמותות וארגונים בקובץ אחד.

אז מה נשתנו התמיכות הממשלתיות מאז כניסתה של הממשלה החדשה?

פרוייקט מפתח התקציב נועד להנגיש לציבור מידע על תקציב המדינה והוצאות הממשלה. לצורך כך, אנחנו אוספים באופן שוטף נתונים ממקורות ממשלתיים שונים ומשלבים אותם על מנת ליצור מסד נתונים מקיף ככל האפשר. בין השאר - אנחנו אוספים נתונים על תמיכות ממשלתיות בעמותות וארגונים, שאותם מפרסם אגף החשב הכללי של משרד האוצר, דרך אתר “פורטל התמיכות הממשלתי”.

על סמך נתוני משרד האוצר, עשינו ניתוח שמסכם את כל כספי התמיכות הממשלתיות בין השנים 2010-2015, בחלוקה למשרדי ממשלה ולארגונים נתמכים. אנחנו שמחים לשתף את הנתונים הללו, שמרוכזים בקישור המצורף.

קובץ הנתונים מאפשר בין היתר לזהות גופים שקיבלו יותר (או פחות) כסף בשנה מסויימת בהשוואה לשנים אחרות, דבר שיכול להצביע על מגמות כלליות, וגם להציף מקרים ספציפיים המעוררים סימני שאלה. לדוגמא: ניתן לראות כי בשנת 2015, לאחר כניסתו של ח”כ ליצמן מיהדות התורה למשרד הבריאות, גדלו באופן משמעותי מענקי התמיכות של משרד הבריאות בבתי החולים לניאדו ומעייני הישועה, המשרתים בעיקר את הציבור החרדי.

דוגמה נוספת לשימוש בניתוח התמיכות היא העבודה של יוגב שרביט, המנהל את בלוג המדד המוניציפלי, שריכז לראשונה את כל התמיכות לרשויות מקומיות ממשרדי הממשלה השונים.

מסד הנתונים המקורי זמין בלינק הזה.

ניתוח נתוני התמיכות שאנחנו משתפים הוא רק דוגמה לפוטנציאל של ניתוח נתונים תקציביים המפורסמים בפורמט דיגיטלי הניתן לעיבוד. אנחנו, בפרוייקט מפתח התקציב, פועלים על מנת לבנות בסיס נתונים רחב ככל האפשר על הכנסות והוצאות המדינה, שיאפשר לכל מי שמעוניין לעשות ניתוחים על הדטה ולחקור “לאן הולך הכסף”. כבר היום כל מי שמעוניין יכול לעשות חיפושים בסיסיים באתר מפתח התקציב הנגיש: www.obudget.org.

בנוסף, ניתן לערוך חיפושים מורכבים יותר דרך הממשק הנתונים החופשי שלנו (שדורש מעט תושייה והיכרות עם SQL.

blog comments powered by Disqus

שיתוף פוסט

למידע עדכני על סעיפי תקציב, העברות תקציביות, והעברות לגופים פרטיים בעזרת תמיכות והתקשרויות - היכנסו לאתר מפתח התקציב: obudget.org

מעוניינים להצטרף אלינו, לקדם שקיפות תקציבית ולעשות את העולם טוב יותר? היכנסו לכאן

רוצים לתרום? היכנסו לכאן

רוצים לשאול שאלה, לשתף, להתווכח או סתם לקשקש? הצטרפו לדיון התוסס בפורום מפתח התקציב או בדף הפייסבוק של הסדנא.

רוצים לדבר איתנו בפרטי? כתבו לנו ל adam@obudget.org

לפניות בנושא תקשורת ניתן ליצור קשר עם דובר הסדנא לידע ציבורי, ניר הירשמן, בטלפון 050-6205384, או בדוא"ל nir@nirshman.com